Chemplay: Učenie chémie nebolo nikdy zábavnejšie

Posted on 22. novembra 2016

Ivana Kravárová a Adrián Hegedűš sú mladí študenti Gymnázia Jura Hronca v Bratislave. Ako 13-roční sa začali učiť anorganickú chémiu, ktorá ich, narozdiel od veľa spolužiakov, veľmi zaujala.

Až neskôr prišli na to, že hlavný dôvod ich nezáujmu bolo nepochopenie podstaty učiva. Len sa “nadrvili” to, čo bolo do školy nutné. Učenie by nemalo byť o “drvení sa”, ale o pochopení a decká by malo aspoň trochu baviť, v lepšom prípade zaujať. Niečo bolo potrebné zmeniť.

Začali však konať, o svojom probléme sa rozprávali s ľuďmi, ktorý im pomáhali formovať myšlienky a postupne dostávať ich nápad do reálnej podoby. V roku 2015 sa zapojili do súťaže Social Impact Award, ktorú sa im podarilo vyhrať.

Aj keď cestu ku “sláve” popisujeme veľmi jednoducho, oni svoj príbeh objasňujú veľmi úprimne na svojom webe.

Cesta k tomu, aby ako sami hovoria, “krásu chémie hravou formou priblížili všetkým vekovým kategóriám”, bude ešte dlhá a určite kľukatá. V tomto roku sa im však podarilo projekt aj vďaka úspešnej crowdfundingovej kampani dostať do povedomia širšej verejnosti a zároveň aj medzi učiteľov, niektorí z nich dokonca Chemplay začali používať ako súčasť vyučovacie procesu.

Ivana a Adrián nerozmýšľali, čo nové musia vymyslieť, zamysleli sa len nad tým, čo trápi ich a kamarátov okolo nich. Chceli vyriešiť problém, ktorý sa ich každodenne dotýka. Aj vďaka tomu, že k nemu mali blízko, je ich príbeh zatiaľ na dobrej ceste k tomu, aby sa stal ďalšou “success story”.

Naspäť do knižnice materiálov