Máme za sebou workshop zameraný na tvorbu predajného webu
V štvrtok 30. marca sme s autormi štyroch nápadov, ktoré sa po decembrovom finále rozhodli pokračovať v mentoringovej nadstavbe, zavítali do Coworking Poprad. 11 účastníkov sme zasvätili do princípov, ktoré majú spĺňať predajné weby.
Desatoro predajného webu
Workshopu sa zhostila Kristína Brežná, dlhoročná členka nášho tímu. V úvode účastníci spoznali takzvané „webové desatoro“. Ide o desať pravidiel, splnením ktorých sa prakticky akýkoľvek web predávajúci produkty či služby dostane ľahšie k svojim cieľom, ktorými spravidla býva nákup produktu či služby, zanechanie emailového kontaktu návštevníka webu a podobne. Po tom, čo si účastníci osvojili a uvedomili tieto fungujúce pravidlá aj v praxi, sme sa mohli presunúť na predajné texty
Copywriting, SEO a kľúčové slová
Copywriting je dnes veľmi často skloňovaná a potrebná disciplína na to, aby predajný web pritiahol pozornosť a návštevníkov. Nejde pritom len o písanie pútavých a gramaticky korektných textov či blogových príspevkov. Podstatnou súčasťou copywritingu je tiež zakomponovanie kľúčových slov a fráz viažucich sa k predmetnej službe či produkte. Od kľúčových slov je to už len na skok k takzvanému SEO, inými slovami optimalizácii pre vyhľadávače. Všetky tieto pojmy si zverenci osvojili a na základe fungujúcich aj nefungujúcich príkladov z praxe hlbšie pochopili.
Grafika pre negrafikov
Web nie je len o grafike, avšak každý web s dobrým obsahom a príjemnou vizuálnou stránkou má vyššie šance na úspech. Preto sa účastníci oboznámili so základnými princípmi kombinovania a teóriou farieb, kontrastov pre dobrú čitateľnosť, výberu fontov či ilustrácií.
Web bez programovania
Praktický aspekt workshopu dotváral fakt, že tímy začali vytvárať vlastné predajné weby cez redakčný systém WordPress. Zistili, že vytvoriť jednoduchý web je možné aj bez znalosti kódovania a programovania, a že takáto zručnosť je veľmi osožná.
Pozrite si krátke video z tejto udalosti TU.
Už teraz sa tešíme na tretí workshop, kde sa od predajných webov odrazíme a načrtneme základy online marketingu, pričom sa budeme sústrediť hlacne na optimalizáciu webu pre zvýšenie organického dosahu predovšetkým pre vyhľadávanie cez Google.